امروزه مصرف کنندگان معمولا بسته بندی مواد غذایی را پس از یک بار استفاده دور می ریزند. با افزایش میزان زباله های بسته بندی، تشویق به کاهش آن ظرف یکبار مصرف از اهمیت بالایی برخوردار است.
در حالی که اکثر مطالعات قبلی بر روی بسته بندی در شیوه های مربوط به سوپرمارکت ها متمرکز شده اند، ما نقش آن را در مصرف مواد غذایی فراتر از حوزه خرید ظروف چینی تجزیه و تحلیل می کنیم.
با ریشه در تئوری های عملی ما بسته بندی را به صورت مفهومی به عنوان یک عنصر مادی جدایی ناپذیر که ناخودآگاه در مصرف روزانه مواد غذایی استفاده می شود، چارچوب بندی می کنیم.
برای بررسی این ایده، ما دادههای کیفی را از 26 مصرفکننده تابلو نقاشی در برلین، آلمان جمعآوری کردیم. با ترکیب خاطرات غذایی و مصاحبهها.
نتایج ما نشان میدهد که بستهبندی یکبار مصرف به روشهای مختلف در بسیاری از شیوههای مصرف مواد غذایی درگیر شده است.
این یک شی چند وجهی است که ضمن تسهیل مصرف، در زمان و مکان صرفه جویی می کند و دور زدن مصرف کنندگان را دشوار می کند. بر اساس این بینش ما توصیه هایی را برای تغییر خودکار رنگی فانتزی به سمت پیشگیری از زباله های بسته بندی استخراج می کنیم.
- منابع:
- تبلیغات: