کلاهبرداری قرن با سنگ مرمریت در نجف اباد

یکی از مهم ترین ویژگی های سنگ مرمریت نجف اباد این است که ساختاری طولانی مدت دارد.

حتی اگر در معرض اثرات نامطلوب خارجی، از جمله بسیاری از مواد شیمیایی شدید قرار گیرد، به راحتی از نظر رنگ یا ظاهر بدتر نمی شود.

بنابراین از جمله سنگ های طبیعی است که در فضاهای باز بسیار راحت می توان از آن استفاده کرد.

سنگ های مرمر به جز ضربه قوی، در برابر ضربه های ساده و عوامل خارجی مختلف مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

سنگ های مرمر با مقاومت بالای خود در برابر آب و یخبندان در زمستان توجه ها را به خود جلب می کنند و با ساختاری مقاوم در برابر دماهای بالا نیز جلب توجه می کنند.

مقاومت در برابر حرارت نه تنها در برابر اثرات خورشید، بلکه در برابر آتش سوزی های فعال درجه بالا نیز می باشد.

از آنجایی که سنگ مرمریت به طور طبیعی در رنگ ها و نقش های مختلف است، می توان با خیالی آسوده در تمامی کارهای تزیینی قرار داد.

از آنجایی که برای استفاده تزئینی در کارهایی که برای تزئینات داخلی و خارجی انجام می شود مناسب است، امروزه به بخش مهمی از دکوراسیون در بسیاری از مناطق تبدیل شده است.

سنگ

اگرچه رنگ‌های آنها معمولاً مایل به خاکستری و سفید است، اما رنگ‌هایی هستند که در سنگ مرمر در اثر اثر متقابل مواد خارجی در رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، مایل به آبی، سیاه، قرمز، صورتی و زرد دیده می‌شوند.

با گنجاندن این رنگ ها در دکوراسیون نیز بسیار مورد استفاده قرار گرفته است.

در حالی که کاربردهای سطحی برخی از سنگ های طبیعی گرم می شود، می توان گفت که کاربردهای سطحی بیشتری برای سنگ های مرمر وجود دارد، همانطور که در زیر به آن اشاره کردیم.

به همین دلایل، امکان استفاده از سنگ در بخش های مختلف فراهم می شود.

ممکن است در نتیجه برخی واکنش های شیمیایی خراب شود: اگرچه سنگی بادوام است، اما سنگ مرمرهای حاوی موادی مانند کربنات و اکسید آهن ممکن است در اثر واکنش با مواد شیمیایی که اثر قوی دارند، خراب شوند.