بذر

از کمپوست بذر یا مخلوط گلدان همه منظوره با کیفیت استفاده کنید اگر کمی گلوله است، آن را صاف کنید یا الک کنید تا بافت ریزتر و یکنواختی مناسب برای کاشت بذرکار سینی نشا داشته باشید.

سینی ها را با مخلوط گلدانی پر کنید، آن را با انگشتان خود به داخل شاخه ها فشار دهید تا خوب و سفت شود، سپس کمی دیگر از مخلوط گلدانی اضافه کنید. حالا با نوک انگشتان فرورفتگی های کم عمق ایجاد کنید.

بیشتر بذرها نیازی به کاشت عمیق ندارند، با پوششی حدود یک چهارم اینچ (0.5 سانتی متر) برای اکثر محصولات مناسب است.

دانه ها را در فرورفتگی هایی که ایجاد کرده اید بریزید. بسیاری از سبزیجات از جمله محصولات معمولی مانند سالاد، پیاز، چغندر، نخود و تربچه را می‌توان در سه تا پنج دانه در هر شاخه برای کاشت به صورت دسته‌ای از نهال کاشت.

بذر

دانه‌های بزرگ‌تر مانند لوبیا را به‌صورت جداگانه در سوراخ‌های عمیق‌تری که با انگشت، مداد یا دیبر ساخته شده‌اند، کاشته می‌شوند.

پس از پایان کاشت، کمی دیگر مخلوط گلدان را روی آن الک کنید. به آرامی با دستان خود سطح سینی را بشویید تا مطمئن شوید که تمام دانه ها دفن شده اند.

سینی های آب را با دقت با استفاده از یک قوطی آبیاری یا لوله خرطومی مجهز به گل رز خوب انجام دهید. چند بار روی سینی ها بروید تا مخلوط گلدانی کاملاً مرطوب شود. سینی ها را با تنوع و تاریخ کاشت برچسب بزنید.

سینی های بذر را بپوشانید تا به حفظ رطوبت و خروج جوندگان کمک کند.

اکنون می‌توانید سینی‌ها را همان‌طور که هستند بگذارید یا روی آن‌ها را با یک ورق شیشه، چوب یا مقوا بپوشانید، که تبخیر را کاهش می‌دهد و علاقه جوندگانی مانند موش‌ها را که عادت به کندن و خوردن دانه‌های بزرگ‌تر دارند، کاهش می‌دهد.

سینی ها و گلدان ها را مرتباً از نظر رطوبت بررسی کنید. بلند کردن آنها راه خوبی برای قضاوت در مورد میزان رطوبت موجود در مخلوط گلدان است. اگر سبک است.

آب یکی از راه‌های رسیدن به آبیاری کامل این است که سینی‌ها را در یک مخزن قرار دهید تا آب از طریق سوراخ‌های زهکشی آن‌ها جذب شود. زمانی که دیدید سطح آن مرطوب است، آنها را بردارید.

شما نمی توانید رضایت حاصل از اولین کاشت های فصل را شکست دهید. می‌دانید که وقتی اولین شاخه‌ها از بین می‌روند، تقریباً بهار فرا رسیده است!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *