کفکش

از آنجایی که بسیاری از عوامل فوق به یکدیگر مرتبط هستند بحث کوتاهی در مورد تأثیر آنها کفکش راد پمپ سه فاز بر سرعت پمپاژ ضروری است.

افزایش اندازه پمپ، طول ضربه یا هر دو به وضوح منجر به نرخ تولید بالاتر می شود، اما افزایش همزمان بار و تنش میله می تواند باعث اضافه بار مواد میله در حال استفاده شود.

با این حال، میله‌های با استحکام بالاتر ، امکان استفاده از پیستون‌ها و طول ضربه‌های بزرگ‌تر را فراهم می‌کنند .

و به وضوح نرخ تولید را بهبود می‌بخشند بارهای واقعی میله نیز توسط ظرفیت ساختاری واحد پمپاژ و درجه گشتاور کاهنده سرعت محدود می شود.

معمولاً واحدهای با ظرفیت بزرگ‌تر می‌توانند مایع بیشتری را پمپ کنند، اما بار دیگر، استحکام مواد میله می‌تواند عامل محدودکننده باشد.

ثابت C در فرمول فوق برای واحدهای پمپاژ هندسی 0.7 معمولی، 0.63 برای هوا متعادل و 0.56 برای پمپاژ هندسی Mark II در نظر گرفته شده است.

کفکش

پمپاژ میله مکنده پرکاربردترین روش بالابر مصنوعی برای چاه های نفت خشکی است. رشته های میله مکنده حرکت را از دستگاه محرک روی سر چاه به پمپ روغن پایین چاه منتقل می کند.

تشخیص پمپ معمولاً از طریق تفسیر دینامومتر پمپ انجام می شودنمودار (کارت پمپ)، که نمودار بارهای محاسبه شده در موقعیت های مختلف یک ضربه پمپ است.

در چاه های انحرافی، اصطکاک مکانیکی غیر قابل چشم پوشی می شود زیرا تماس قابل توجهی بین میله ها، راهنماهای میله و لوله وجود دارد. از این رو رفتار دینامیکی رشته میله برای چاه های انحرافی نسبت به چاه های عمودی متفاوت است.

مدل‌سازی صحیح اصطکاک تماسی و گنجاندن صحیح اصطکاک تماسی در محاسبات در مشکلات تشخیصی چاه‌های منحرف مهم است.

همچنین، از آنجایی که چاه ها منحرف می شوند، برخی از بخش های رشته میله را می توان بین دو کوپلینگ در وسط یک چرخش سگی خم کرد، که مفهوم انحنای رشته میله را معرفی می کند.

گرفتن رفتار امواج تنش طولی و همچنین تنش جانبی ضروری استامواج یک عنصر میله ای، با درک دینامیک میله لوله ای میله لوله در سیستم های پمپاژ میله مکنده درگیر در اصطکاک.

به منظور بهینه سازی تولید روغن، به دست آوردن نمودار دینامومتر پمپ، که می تواند به طور صادقانه شرایط پمپ را نشان دهد، مهم است.

شرایط پمپ مانند نشتی پیستون یا دریچه، بشکه فرسوده یا شکافته شده، تداخل گاز، بشکه خمیده، پمپ چسبنده، ضربه پمپ، حرکت لوله و پوند مایع را می توان به طور موثر از کارت های پمپ مشخص کرد.

اگر شکل کارت پمپ نشان دهنده پر شدن ناقص پمپ باشد، می توان سرعت پمپ را کاهش داد یا خاموش کرد. اندازه گیری مستقیم داده های عملیاتی چاله در اکثر موارد قابل اجرا نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *