پسته و فواید آن برای سلامتی

آزمایش‌های اپیدمیولوژیک و یا بالینی نشان داده‌اند که مصرف آجیل تأثیر مفیدی بر پیامدهای سلامتی مانند فشار خون بالا، دیابت، CVD، سرطان، سایر شرایط التهابی و مرگ و میر کلی دارد.
آجیل ها غذاهایی با مواد مغذی با مشخصات اسیدهای چرب سالم هستند و همچنین پسته خشک خام سایر ترکیبات زیست فعال را با فواید سلامت شناخته شده ارائه می دهند.
در میان آجیل، پسته دارای محتوای چربی و انرژی کمتر و بالاترین سطح K، γ-توکوفرول، ویتامین K، فیتواسترول ها، کاروتنوئیدهای زانتوفیل، برخی مواد معدنی (مس، آهن و منیزیم)، پسته اکبری یزد ویتامین B6 و تیامین است.
پسته پتانسیل آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بالایی دارد. ویژگی های ذکر شده و ترکیب مواد مغذی احتمالاً به شواهد فزاینده ای کمک می کند که مصرف پسته سلامت را بهبود می بخشد.
بررسی حاضر به بررسی اثرات بالقوه مواد مغذی و فیتوکمیکال‌ها در پسته و همچنین شواهد اپیدمیولوژیک و بالینی که از این فواید سلامتی پسته احمد آقایی خام پشتیبانی می‌کنند، می‌پردازد.
آزمایش های به همین دلیل، انجمن قلب آمریکا (مرجع لوید جونز، هونگ و لابارته4، مرجع استون، رابینسون و لیختنشتاین5)، انجمن قلب و عروق کانادا (مرجع اندرسون، گرگوایر و هگل 6) و سازمان غذا و داروی ایالات متحده (7) توصیه می کنند مصرف منظم آجیل برای جمعیت عمومی، در چارچوب یک رژیم غذایی سالم پسته فندقی ، برای جلوگیری از خطر CVD.
اخیراً مصرف آجیل نیز به طور معکوس با مرگ و میر کل مرتبط است (مرجع Bao، Han و Hu8، مرجع Guasch-Ferré، Bulló و Martínez-González9)
  • منابع:
    1. Nutrition attributes and health effects of pistachio nuts
  • تبلیغات: 
    1. با استفاده از روش هایی در خانه اتومبیل خود را پولیش کنید
    2. ارده کنجد بخورید تا از نفخ معده در امان باشید.
    3. با خامه برای خود یک شام خوشمزه بپزید
    4. فرمول های تضمینی برای خوشحال بودن در زندگی