راز سرمایه دار شدن با پارچه جیر داکرون شمعی

کتان، الیاف، نخ و پارچه جیر ساخته شده از گیاه کتان. کتان یکی از قدیمی ترین الیاف نساجی مورد استفاده انسان است. شواهدی از استفاده از آن در خانه های دریاچه ماقبل تاریخ سوئیس یافت شده است.
پارچه های کتانی ظریف در مقبره های مصر باستان کشف شده است. الیاف با قرار دادن ساقه های گیاه در یک سری عملیات، از جمله باز کردن (فرایند تخمیر)، خشک کردن، خرد کردن و کوبیدن به دست می آید.
کتانی از پنبه قوی‌تر است، سریع‌تر خشک می‌شود و در مقابل نور خورشید به کندی تأثیر می‌گذارد. خاصیت ارتجاعی کم، ایجاد بافتی سخت و صاف، کتانی را در معرض چروک شدن قرار می دهد.
از آنجایی که کتان رطوبت را به سرعت جذب و آزاد می کند و رسانای خوبی برای گرما است، لباس های کتانی برای پوشندگان احساس خنکی می کنند. درجات ظریف کتانی به پارچه داکرون بافته شده و توری برای پوشاک و اثاثیه منزل ساخته می شود.
قیطاندن، در منسوجات، به روش ماشینی یا دستی برای به هم آمیختن سه یا چند نخ یا نوارهای پارچه شمعی برش خورده به گونه ای که از یکدیگر عبور کرده و به شکل مورب در کنار هم قرار گیرند و نوار باریکی از پارچه مسطح یا لوله ای را تشکیل دهند.
واژه بافتنی معمولاً زمانی به کار می رود که از موادی مانند طناب یا نی استفاده شود.قیطان اغلب به عنوان پیرایش یا اتصال استفاده می شود.
قیطان تخت ممکن است برای ایجاد یک جلوه تزئینی حاشیه بر روی لباس ها یا اثاثیه خانه استفاده شود یا ممکن است به عنوان روش تکمیلی روی لبه های پارچه کاپشن خام تا شود.
سوتاچ یک بافته تزیینی با الگوی شاه ماهی است که گاهی برای ترسیم طرح ها استفاده می شود. قیطان ها را می توان به هم دوخت تا فرش های بافته درست کنند. کلاه، کیف دستی و کمربند را نیز می توان از قیطان های مختلف از جمله انواع پلاستیکی و نی درست کرد.
  • منابع:
    1. linen textile
  • تبلیغات: 
    1. متابولیت های ثانویه گیاهی خیار
    2. رودخانه ای با داشتن دستبند طلا در روستاهای آفریقا
    3. اثرات سرکه بر روی انسان
    4. چگونگی ساخت مبل های باکیفیت